Systemerar, utvecklar och underhåller innovativa lösningar inom IT

Om GSS

Bakom GSS står Jonas Helm och Magnus Johansson, som båda har gedigen erfarenhet av att analysera, planera och genomföra olika projekt.

Historien om GSS börjar på 90-talet där vi var ansvariga och delaktiga i olika samarbeten i den tekniska utvecklingen och driftsättningen av ett flertal komplexa databassystem, bl.a. dokument- och tidredovisningssystem, kassa- och affärssystem, rapport- och analysverktyg samt distributionssystem för gratistidningar.

Vi hostar våra system på egna servar i Sverige.

DMC – Kraftfullt verktyg för att optimera distribution av gratistidningar

Hantering av flera publikationer och utgåvor. Planering av upplagor som bl.a. analyserar tidigare utgivningar med avseende på utfall och returer samt tar hänsyn till detaljerade parametrar såsom t.ex. utgivningsdag, tryckeri, papperskvalitet, tjocklek och sidantal. Planering av distribution tar hänsyn till vikt, volym, avlastningsställen, mottagare, rutter, m.m. Distribution kan följas och analyseras på detaljnivå i realtid. Ett avancerat analysverktyg ger bra möjligheter till uppföljning och beslutsunderlag. Avtalshantering med flera parter för säkerställning av lagar och tillstånd. Systemet hanterar att flera externa användare med separata avtal och rättigheter arbetar i systemet samtidigt med ”sin” skyddade del av de gemensamma data som tillsammans utgör den totala processen. Givetvis med spårbarhet. Externa parter kan vara utgivare, tryckeri, distributör, åkeri, rapportör.

MOR – Kundspecifikt system för Sveriges ledande restaurang- och storköksspecialist

Restaurangekonomisystem med funktioner som bl.a. sortiment, komplexa recept med kokböcker, inventering, prisjusteringar med full spårbarhet. Stort fokus på säkerhet på slutanvändares data. Hanterar såväl enskilda restauranger som stora kedjor.

PMC – Dokumenthantering och tidredovisning inom projekt i flera lager

Ansvarsområden med olika nivåer på rättigheter gör att en avancerad hierarki kan hanteras. Ett regelverk säkerställer korrekt information och uppföljning på flera parametrar med bevakning och historik. Planering och flödeskontroll av projekt och dokument avseende t.ex. resurser, tid och vikt.

POS – Affärssystem som är byggt runt en unik produktdatabas

Den unika produktdatabasen hanterar kopplingar mot leverantörer där tex Produktinfo, bilder, prislistor, produktuppdateringar, lagersaldon och annan info finns. Funktioner som att skapa paketartiklar, produkter, varianter och distributions förpackningar kan göras manuellt i artikelregistret. I artikelregistret kan man schemalägga händelser i prislistor och kampanjer både interna och externa. Möjlighet att bygga olika sortiment till olika säljkanaler ex Butik, webb, ambulerande.

CRM – Customer relationship management

Hantering av kund- och även leverantörskontakter i organisationen. Här hanteras Adresser för faktura, leveranser, filialer eller kontakter all info ang. fakturering, betalningsvillkor osv. Avtalsartiklar för kunden, Prislistor eller rabatter. Noteringar på kunden för att kunna följa upp olika ärenden.

OLFI (Order-Lager-Fakturering-Inköp)

Här hanteras offerter, ordrar, utleveranser, inleveranser, fakturering, kontantfakturor. Vi har valt en integration mot Fortnox fakturering/bokföring för att kunna tillåta att personal som sysslar med bokföringen ska kunna jobba oberoende av affärssystem på distans och endast få tillgång till den info som dom behöver. Samtidig backas bokföringen upp hos Fortnox och systemet hos GSS AB.